Budowa zasobów ludzkich na potrzeby elektrowni jądrowej jest złożonym przedsięwzięciem. Jestem jednak przekonany, że wypracowanie efektywnej strategii działania w tym zakresie wpisze się w proces właściwego przygotowania kadr z uwzględnieniem poszczególnych faz rozwoju Polskiego Programu Energetyki Jądrowej – powiedział wiceminister energii Andrzej Piotrowski.
Minister Piotrowski podkreślił, że istotne jest wczesne rozpoczęcie procesu kształcenia i szkolenia poszczególnych grup zawodowych, adekwatne do stanu rozwoju całego programu jądrowego.
Przypomniał, że Ministerstwo Energii podjęło szereg inicjatyw związanych z tym zagadnieniem.
– Opracowaliśmy Ramowe Plany Rozwoju Zasobów Ludzkich na Potrzeby Energetyki Jądrowej, zorganizowaliśmy we współpracy z francuskim CEA program kształcenia edukatorów i szkolenie dla ponad stu nauczycieli – dodał Andrzej Piotrowski.
Resort energii cyklicznie monitoruje także stan nauczania w zakresie energetyki jądrowej w szkołach wyższych.
– Szczególnie cenne będzie poznanie sprawdzonych doświadczeń Francji, co z pewnością okaże się dobrym wzorcem dla budowania naszej strategii kształcenia w obszarze energetyki jądrowej – stwierdził minister Piotrowski.
Dodał również, że ważną częścią wzajemnych kontaktów może być, planowane podpisanie listu intencyjnego o współpracy pomiędzy Centrum Nauki Kopernik a Centrum Nauki Visiatome.
W Warszawie odbyło się polsko-francuskie seminarium poświęcone wymianie doświadczeń edukacyjnych w obszarze energetyki jądrowej. W spotkaniu wzięła udział delegacja francuska z prof. Yves Brechetem, wysokim komisarzem ds. energii jądrowej, a także przedstawiciele Państwowej Agencji Atomistyki, Ministerstwa Edukacji Narodowej, pracownicy szkół wyższych i instytutów badawczych.
źródło: wnp.pl